9 d’abr. 2013

EXCURSIÓ A TARRAGONA

Els alumnes de 1r d'ESO vam Smarxar a Tarragona, al museu dels romans, el dia 4 d'abril pels volts de les 8h del mati. A les 10 vam arribar a Tarragona; abans ens havíem parat a veure el pont del Diable, que era prop d'allà. En arribar a Tarragona vam esmorzar. Al cap d'una estona ens van fer les visites separats a 1rA i a 1rB; uns van anar primer a visitar el museu sobre romans i els altres a veure les restes romanes de Tarragona. A la visita del museu ens van fer com un joc: ens van repartir en grups de 3 i alguns de 4 i ens van donar una maleta amb un llibret on, amb les pistes que et donaven, anaves descobrint quin personatge romà eres i al final de la visita al museu t'hi disfressaves. Hi havia diversos personatges: una esclava, un guerrer, una nena, una dona rica, un comerciant mariner i un arquitecte.
En la visita per les restes romanes de Tarragona, ens van dur a una mena de sala on es veia una maqueta de Tarragona quan hi vivien els romans. Tot seguit ens van fer passar per túnels, pel circ, el que queda de l'amfiteatre i una muralla de protecció. El guia ens va donar molta informació sobre els romans i aquestes restes.
Quan els dos grups van haver acabat, els dos tallers van dinar i, com que no ens quedava gaire temps per jugar una mica, vam marxar de seguida cap a casa.